
Objectified: Tenney / Gerszewski művei 12 vonósra
A Giusto kamaraegyüttes James Tenney és Nikolaus Gerszewski műveit adja elő.
“A 2019-es Átlátszó Hang Újzenei Fesztiválon bemutatott ‘inert mass’ című darabom után a Giusto Kamarazenekar második alkalommal adja elő a zeneimet. Ezúttal az előadás nyitányaként James Tenney ‘For 12 strings (Rising)’ 1971-es folyamatkompozícióját választottam, részben saját munkáim történeti kontextusának megteremtése érdekében. Tenney (1934-2006) – a Cage utáni időszak legfontosabb amerikai zeneszerzője – műveiben a hangzás, a maga anyagi jelenlétében véglegesen tárgyiasul. A ‘zene’ innentől már nem kérdés, maga a hangzás egyben a forma és a médium”. (Nikolaus Gerszewski)
***
Giusto Chamber ensemble performs works by James Tenney and Nikolaus Gerszewski.
After ‘inert mass’, on Atlatszo hang festival 2019, this is the second concert with Giusto chamber ensemble performing my music. This time I chose James Tenney’s process-composition ‘for 12 strings (rising)’, from 1971, as an opener, not least in order to provide a historical context for my own work. With Tenney (1934-2006), who must be regarded the most significant american composer of the post-Cage period, the sound, as a material substance, has finally become fully objectified; ‘music’ is no longer an issue; the sound itself is at the same time form, and medium.